maandag 26 mei 2008

Platbuik, viervlek en noordse witsnuit

Na enkele geslaagde fototrips stond er dit weekeinde weer een tripje op het programma. Samen met Barend, Marijn en Niels zou ik naar de Strabrechtse heide gaan om daar het landschap eens wat beter te gaan bekijken. Zij het niet dat het weer gister niet geheel mee zat.

Barend en ik wilden nog wel iets gaan doen, toen het weer in de middag enigszins opknapte, dus werd het plan gesmeed om eens te gaan kijken bij de oude Philips complexen in Strijp-S. Deze complexen gaan allemaal tegen de vlakte, dus wilden wij ze nog wel even vastleggen... Helaas konden we nergens in de buurt komen of de boel werd te goed bewaakt. Wellicht later nog eens proberen via een officiële weg.

Nadat we besloten hadden dat we deze dag gefaald hadden, zijn we koffie gaan drinken op een terrasje. Na de koffie kwam de zon door de wolken en kon ik het niet laten om even door te fietsen om te zien waar de Heezerweg nou op uitkomt. Na vaak de verkeerde (zand)paden genomen te hebben kwam ik uiteindelijk bij het viaduct over de A67 uit.

In dit gebied, ten zuiden van de A67, kwam ik direct een ven tegen met zeer veel leuke libellen. Helaas had ik mijn macro lens thuis gelaten om wat gewicht (895 gram) te besparen, maar m'n telezoom deed het ook heel aardig. De omstandigheden waren niet geheel ideaal: veel tegenlicht, erg actieve libellen en weinig goed begaanbare stukken, maar er zaten nog een aantal aardige foto's tussen.

Waarschijnlijk ga ik nog wel een keer terug naar dit gebiedje als de heide bloeit, want dan zijn daar best meer mooie foto's te maken.

1 opmerking: