maandag 5 mei 2008

Nieuwe lens

Afgelopen maand een paar leuke meevallers gehad, waardoor ik de lens waar ik al een tijd naar gekeken had, kon kopen. Na vele uren lezen, zoeken en prijzen vergelijken kwam ik op de Canon EF 70-300mm IS USM als een ideale telezoom voor mijn foto-uitrusting. Hierbij de eerste foto's gemaakt tijdens de paar dagen in Annecy.

De hagedis kwam ik tegen toen we langs de weg stonden voor een lift vanaf de camping naar Annecy. Hagedissen zijn erg schuwe diertjes, dus ik was blij dat ik nu op nog iets meer afstand kon blijven. Ondanks dat de foto gemaakt is op 300mm is hij toch erg scherp. Wel jammer is het dat de scherpte net iets te veel naar achteren ligt, waardoor de kop van de hagedis een beetje onscherp is.

Een van de ontspannende activiteiten was het huren van een waterfiets voor een tochtje op het meer van Annecy. Hier was net een zeilwedstrijd gaande, wat een spectaculair beeld op leverde: Bootjes met felgekleurde spinakers onder een machtig berglandschap. De IS was niet echt nodig omdat er veel licht was, maar door de zoeker leverde het toch een wonderbaarlijk rustig beeld vanaf een wiebelende waterfiets.

1 opmerking: