dinsdag 17 juni 2008

Rond de vijver

Helaas afgelopen weekeinde niet veel tijd gehad om mooie foto's te maken. Slechts een paar leuke foto's kunnen maken in de achtertuin rond de vijver. Ik vind vijvers erg leuk omdat er veel insecten op af komen. Nu even geen waterjuffers, want daarvan had ik er al erg veel op de foto staan. Ditmaal een erg slome hommel, een hart van een bloem en toch nog twee zweefvliegen.

De hommel heb ik een beetje overeind moeten helpen, maar daarna kon ik rustig foto's maken. Hoe zou het toch komen dat ze soms zo sloom worden? Zouden ze dan dood gaan? Het valt me in ieder geval wel op dat je die beestjes vaker zo ziet.

Normaal doe ik niet zo aan het fotograferen van bloemen, maar deze kwam toch door de scherpe selectie heen. Een sprankelende kleur en leuke details maken het een foto die de moeite van het bekijken waard is.

De laatste foto was een beetje een twijfel geval. Had ik deze beter door kunnen verwijzen naar de prullenbak? De compositie is mooi, maar in de scherpte mist er wel iets. Hoewel de foto door het grote diafragma nu wel een mooie onscherpe achtergrond heeft. Kortom het blijft vaak zoeken naar het juiste compromis.

3 opmerkingen:

  1. Soms heb je ergens geen tijd maar dat geeft niet want je laat hier weer vier mooie foto's zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie plaatjes zeg!

    Groetjes,
    Hans en Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It is interesting to see the world with your photo camera :)

    BeantwoordenVerwijderen