zondag 8 juni 2008

1:1 fotografie

Wat krijg je als je je lens eens op manual focus zet dan vervolgens steeds dichterbij sluipt op je onderwerp... Juist, een heel andere blik op de beestjes in je achtertuin. Aangezien mijn macro lens tot een vergroting van 1:1 kan scherpstellen ben je in staat iets te fotograferen met de afmetingen van je sensor: in mijn geval: 22,2 x 14,8mm en dat is best klein! Niet alle foto's hieronder zijn overigens op deze manier genomen, sommige hebben een wat grotere vergrotingsfactor.

Sommige insecten zijn misschien een beetje saai, maar vele zijn erg bijzonder door de vele haren en uitgesproken kleuren. Hier een kleine selectie van de beestjes van afgelopen weekeinde.

Ik heb een poging gedaan om alle insecten die hier staan op naam te brengen. Misschien is het soms niet correct, dus laat het me weten als ik het fout heb! Of als je de naam van de spin of het rode kevertje weet...

1 opmerking: