zaterdag 29 december 2007

Uit de oude doos: Berlijn

Afgelopen Oktober ben ik mee geweest met de studievereniging van mijn vriendin. Er waten plaatsen over bij hun jaarlijkse meerdaagse excursie. Dit jaar was de bestemming Berlijn. Zonder verwachtingen ben ik er heen gegaan en na afloop moet ik wel toe geven dat het een erg bijzondere stad is. Erg veel moderne architectuur en hier en daar nog enkele oude stukjes.
De vereniging had een fotowedstrijd uitgeschreven. Volgens de twee fotografen in de jury sprongen deze twee foto's er uit tussen de inzendingen. Leuk om zoiets ook eens van een ander te horen. Het heeft mij in ieder geval een leuke fotohouder van een Ampelmann opgeleverd.
Ik ben gek op kleuren, maar als ze niets toevoegen aan de foto dan is het mooier om ze er uit te laten. De sfeer die de eerste foto uitstraalt is er zeker door verbeterd. De tweede foto is genomen in de koepel op de Reichstag. Het was erg leuk om te zien hoe alle bezoekers om de informatieborden krioelden wat samen met de strakke architectonische vormen en het gekke perspectief een bijzondere foto oplevert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten