zondag 23 augustus 2009

Ochtend op de hei

Vanochtend weer eens vroeg opgestaan. Gelukkig is komt de zon al een stuk later op dan twee maanden geleden, zodat ik 'slechts' om half 6 op hoefde te staan om voor zonsopkomst op de heide te zijn. Omdat de heide nu prachtig in bloei staat leek het me een uitgelezen mogelijkheid om weer eens foto's in de omgeving te gaan maken. De voorspelde grondmist was ruimschoots aanwezig, maar omdat ik besloten had langs een nog onbekend stuk te gaan, kwam ik net op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. De mist was mooi, maar het landschap saai. Later toen de zon doorbrak verdween de mist natuurlijk als sneeuw voor de zon en bleef er alleen landschap en een fraaie lucht over.

3 opmerkingen:

  1. Super resultaten, moeite waard geweest.

    Great minds think alike (http://www.kennethverburg.nl/2009/08/23/posbank/), bij mij was het wel om 04.25u opstaan. Helaas minder mist daar, maar er komen nog een paar kansen met de heide vol in bloei.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Joep!

    Leuke foto's, maar ik vraag me vooral bij foto 1 af of er zo de noodzaak is om te HDR'en. Die tendensie heb je sowieso nogal, je weet toch dat er ook zonder HDR prima foto's uit een 50D komen? :) Het dynamisch bereik van je camera kan het prima aan volgens mij om soms zonder HDR te doen. Jouw HDRs zijn trouwens getone-mapped of niet?

    Groeten Barend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Joep

    Heb jij een CD van Signe Tollefsen bij ons besteld ? Zo ja neem even kontakt met mij op
    Bert de Ruiter / CoraZong / info@corazong.com

    BeantwoordenVerwijderen