zondag 9 augustus 2009

Langs Przedni en Wielki staw en dolina Roztoki

Na Krakow zijn we een paar dagen naar het de bergen in het zuiden van Polen getrokken. Het gebied rond Zakopane is vooral bekend door het nationale park dat er ligt: Tatrzański Park Narodowy. Een uitstekend gebied, vanwege de vele gemarkeerde wandelpaden, om te voet te verkennen. Helaas doet ongeveer half Polen dat, waardoor het in de zomer op sommige paden erg druk kan worden.

Vanzelfsprekend zijn het weer erg veel HDR foto's geworden. Achteraf was ik er zeker blij mee dat ik de moeite had genomen om steeds het statiefje erbij te pakken, hierdoor kon ik de lucht een stuk beter op de foto krijgen. Wat wel echt een probleem was, was het verschuiven van de wolken tussen twee AEB's, waardoor ik me af en toe heb moeten beperken tot het combineren van slechts drie opnamen. De toenemende hoeveelheid ruis dan maar voor lief nemend.

3 opmerkingen:

  1. 4 mooie platen laat je hier zien! Lekker van kleur en ook de sfeer in de foto's zijn goed. De wolken zien er wel wat HDR achtig uit maar ik vind het nog oké.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nummer drie vind ik het mooist, maar het straalt wel een beetje te veel HDR uit. De 4e lijkt iets te donker (?).

    Ook de tweede is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen