zondag 23 november 2008

GLOW Eindhoven

Eindhoven kent twee 'lichtevenementen'. Sinds jaar en dag is dat de lichtjesroute en sinds enkele jaren GLOW. De lichtjesroute is een route door de stad waarlangs lichtsculpturen (frames met gekleurde lampjes) opgesteld zijn. Ondanks dat ik al enkele jaren in Eindhoven woon, was dit het eerste jaar dat ik met mijn huisgenoten de volledige route gefietst heb. Helaas vonden ik de creativiteit van de ontwerpen toch erg tekort schieten, want als je na ruim 20 km bij de volgende serie bloemetjes of huisdieren aankomt, gaat het wel een beetje vervelen.

GLOW is nieuw en 'here to stay'. Tal van karakteristieke gebouwen in het centrum van Eindhoven worden gebruikt voor projectie van lichtkunst. Daarnaast is er ook in enkele gebouwen lichtkunst opgesteld. De kunst varieert van stilstaande patronen of filmfragmenten tot kleurrijke of interactieve verlichtingen.

Vorig jaar was het me al opgevallen dat GLOW bezocht werd door vele amateur fotografen en ook dit jaar was dat niet anders. Waarschijnlijk zijn er dan ook al vele foto's op weblogs verschenen en zijn dit de zoveelste foto's van GLOW. Barend en ik hebben geprobeerd op de laatste dag van GLOW de 'kudde' een beetje voor te blijven. Helaas leidde dat voor mijn foto's tot enkele ondoordachte standpunten. Jammer want de foto's opnieuw maken kan niet meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten