donderdag 7 mei 2009

To flash or not to flash?

Dat ik tegenwoordig in het bezit ben van een macro flitser is vast niet onopgemerkt gebleven. Het is wel wennen aan het effect van de flitser op de foto's. Een hoger diafragma gebruiken is geen probleem meer, maar er ontstaat snel een donkere achtergrond wanneer er niet direct een achtergrond in de vorm van begroeiing achter het onderwerp zit, zoals te zien is bij onderstaande foto's. Is dit effect nu kwalijk? Op zich komt het onderwerp door de rustige achtergrond erg goed naar voren, maar echt natuurlijk vind ik het niet.

1 opmerking:

  1. Nou ik vind het zeker wel wat hebben bij de tweede foto, het hoeft wat mij betreft niet altijd een kleurtje te hebben die achtergrond. Het kan best zo en ik denk dat je er hele mooie effect mee kan krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen