dinsdag 27 januari 2009

Winters Texel

Afgelopen weekend naar Texel geweest met een paar studievrienden. Met de luxe van een huisje en een auto was het bijzonder prettig foto's maken. Helaas bleek het toch wel handig geweest te zijn als we iets meet kennis hadden over het eiland, want het was nu op goed geluk ergens heen rijden, om te zien of het een interessante fotolocatie was.

Erg veel foto's heb ik dan ook niet gemaakt. Er zaten erg veel kiekjes bij; ongeïnspireerd foto's zonder wel overwogen compositie en saaie onderwerpen. Gelukkig zaten er nog een paar aardige foto's tussen.

Vooral de tweede foto vind ik leuk. Een tijdje geleden heb ik het boek van Ruben Smit, Nederlandse landschappen, gelezen. Bij het maken van deze foto zag ik direct een goede ingang, zichtpunt en uitgang, zoals Ruben Smit dat steeds beschijft. Je kijk via het water (ingang) naar de vuurtoren (zichtpunt), om vervolgens via de duinen links in beeld (uitgang) de foto weer te verlaten. Mee eens?

Betrap me mezelf er nu wel op dat ik gek ben op inkomende lijnen (uitgezonderd de macrofoto in deze serie).

1 opmerking:

  1. Ha Joep,
    die gele paddenstoelen zijn trilzwammen volgens Hans. Verder vindt hij ze allemaal heel mooi.
    Doei, Ada

    BeantwoordenVerwijderen