woensdag 27 augustus 2008

HDR in Ierland

Het probleem met HDR vind ik altijd dat je er zo lang mee bezig blijft. Vooral omdat het constant een afweging is tussen natuurlijk en extreem. Het liefst maak ik er een foto van die bijzonder is, maar hij moet ook nog een beetje natuurlijk ogen. Uiteindelijk komt het er dan op neer dat ik een aantal versies maak waarbij ik de beste selecteer, of ik begin zo nu en dan weer overnieuw met aan aantal van de stappen in photoshop.

Ziehier het resultaat van een drietal foto's. Het casteel van Lismore in bijzonder mooie dal van de Blackwater river. Toevallig was hier ook een andere fotograaf bezig met statief, waardoor ik natuurlijk snel op het idee kwam ook eens mijn statiefje uit de tas te trekken. De tweede foto is een opname gemaakt in het national park The Burren, een landschap dat bestaan uit vele kalkstenen lagen aan de oppervlakte met daartussen een enorme vegetatie rijkdom (ca. 1100 soorten). En tenslotte de derde foto, die is genomen op de route naar Loop Head, dicht bij de monding van de river Shannon.

3 opmerkingen:

  1. Die laatste twee vind ik erg mooi zo! Prachtige kleuren en ook mooie composities!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Joep!

    Prachtige platen. De hdrs zijn weer mooi gelukt. In de kerk zie ik wel wat CA in de ramen maarja, dat houd je toch :)

    Goed bezig! Snel weer een fotoshoot met z'n allen :)

    Groeten Barend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Joep, bedankt voor de link naar mijn blog (ik heb een linkje terug geplaatst). Die foto van The Burren is erg herkenbaar, heb er in augustus ook een weekje doorgebracht.

    BeantwoordenVerwijderen